Araçların satışından plakasına kadar her şey değişti...

Artık araç satışı, deviri ve kayıp plakanın yenilenmesi, tescili işlemleri değişti. Bundan sonra herşey e-devlet üzerinden yapılacak. Yeni yönetmelik bugünkü resmi gazetede yayınlanarak devreye girdi

4 Aralık 2024 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmelik değişikliğiyle, kaybolan araç plakalarının yenilenmesi artık e-Devlet üzerinden gerçekleştirilebilecek.

'Araçların Satış, Devir ve Tescil Hizmetlerinin Yürütülmesi Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik' başlığıyla yayımlanan düzenlemeye göre, mevcut sistemde noter ve diğer kurumlar üzerinden yapılan süreçler artık dijital ortama taşınıyor.

Mevcut Sistem Yerine Pratik Çözüm

Şu an uygulanan yöntemle kayıp plaka sahipleri, notere başvurarak plakanın kaybolduğunu beyan ediyor, ardından Trafik Şube Müdürlüğü'nden işlemleri tamamlayarak plaka basım kağıdını alıyordu. Daha sonra bu belgeyle Şoförler Odası’na giderek yeni plaka bastırabiliyordu.

Yeni düzenleme ise bu süreci tamamen dijitalleştiriyor. Resmi Gazete’de yer alan bilgilere göre, e-Devlet üzerinden şu işlemler yapılabilecek:

Plaka basım talep belgesi oluşturulması,

İletişim bilgilerinin güncellenmesi,

Araç özet tescil bilgileri raporunun oluşturulması.