Çocuklar okul çevrelerini tasarlıyor!
'Çocuk Dostu Kent' anlayışıyla örnek bir projeye daha imza atan Karşıyaka Belediyesi, okul çevrelerini çocuklar ile birlikte tasarlıyor.
“Çocuk Dostu Kent” anlayışıyla örnek bir projeye daha imza atan Karşıyaka Belediyesi, okul çevrelerini çocuklar ile birlikte tasarlıyor. Dokuz Eylül Üniversitesi iş birliğinde hayata geçirilen proje çerçevesinde, çocuklara okullara en yakın noktaların nasıl olmasını istedikleri soruluyor. Çocuklar da yaşadıkları alanlara ilişkin önerilerini paylaşıyor. Proje kapsamında 6 mahallede 8 okul ile 6 atölye gerçekleştirilirken, 2 okul ve 1 atölye çalışması daha yapılarak atölye süreci bitirilecek. Ardından “Çocuk Dostu Rapor” oluşturularak eylem planı hazırlığı tamamlanacak. Atölyeler; Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hikmet Sivri Gökmen ile Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Bölümü Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Gözde Ekşioğlu Çetintahra tarafından düzenleniyor.
OYUN DİLİYLE ÇÖZÜM
Proje hakkında bilgi veren Doç. Dr. Gözde Ekşioğlu Çetintahra “Bugün, Şemikler Mahallesi Lamia Karer İlkokulu öğrencileriyle birlikteyiz. Çocuklarımızla birlikte, okullarına yakın çocuk mekanlarına erişim ve mekanların yeniden çocuk ihtiyaçlarına göre düzenlenmesine yönelik çalışmalar yürütüyoruz. Öncelikle çocukların okullarından çıkarak 400 metreye kadar erişebilecekleri çocuk mekanlarını tespit ediyoruz. Bu mekanlar çocuk oyun parkları, yeşil alanlar, spor sahaları gibi alanlardan oluşuyor. Ardından, bu alanlarda çocukların sorun olarak gördükleri engelleri onlar ile birlikte oyun diliyle çözümlemeye çalışıyoruz. Belirlenen bölgelerdeki atölye çalışmaları bittiğinde veriler incelenerek önerilerde bulunacağız ve bu önerileri Karşıyaka Belediyesi yeni projeler üzerinden hayata geçirecek” dedi.
FARKINDALIK OLUŞUYOR
Prof. Dr. Hikmet Sivri Gökmen ise konuyla ilgili şunları kaydetti: “Amaçlarımızdan bir diğeri de çocukların yaşadıkları çevrede üretilen projelerde söz ve oyun hakları üzerinden katılımını sağlamak ve beklentilerini ortaya çıkarmak. Çalışma sayesinde çocuklarda kendi yaşadıkları yakın çevrelerine dair farkındalık oluşuyor. Gün içinde şikayetçi olunan problemleri onların düşünceleriyle ele almak istiyoruz. Atölyeler, çocuklarda kentlilik bilinci yaratmak ve onların eleştirel düşüncelerine katkı sağlamayı amaçlıyor. Karşıyaka Belediyesi'ne bu çalışmaya ön ayak olduğu için kendilerine akademisyenler adına teşekkür ediyorum.”