Tam kapanma e-ticareti patlattı

Salgın e-ticareti arttırmaya devam ediyor. Türkiye'de e-ticaretin bir önceki yıla göre yüzde 66 arttığını ifade eden TTO Başkanı Abdulvahap Olgun 'Tam kapanma döneminde satın almalar tamamen e-ticarete yöneldi diyebiliriz. İnternetten satış oranımız yüzde 45'lik artış ile 550 milyondan 800 milyona çıktı' dedi.

Koronavirüs salgını nedeniyle tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ticaret yaşamında ciddi değişiklikler yaşandı. Ticaret Bakanlığının açıkladığı verilere göre Dünyada e-ticaretin yıllık bazda yüzde 18 büyüdüğünü, 2020 yılı dünya e-ticaret hacminin 4,3 trilyon dolar olduğu belirtilirken, geçen yıl itibarıyla Türkiye'de e-ticaret hacminin 2019 yılına göre yüzde 66 artış göstererek 136 milyar liradan 226 milyar 200 milyon liraya yükseldiği bildirildi. Bakanlık, 2020'de kaydedilen e-ticaret tutarının, 207 milyar lirayla yüzde 91,4’ünün yurt içi harcamalardan, 9,3 milyar lirayla yüzde 4,2’sinin diğer ülkelerin Türkiye e-ticaret sitelerinden yaptığı harcamalardan, 9,9 milyar lira ile yüzde 4,4’ünün ise yurt dışından yapılan alımlardan oluştuğunu belirterek, toplam e-ticaret içindeki perakende ticaretin payının ise yüzde 64 olduğunu vurguladı. Bakanlık, e-ticarette sipariş adetlerinin de 2019 yılına göre yüzde 68 artışla 1 milyar 366 milyondan 2 milyar 297 milyona çıktığını açıkladı. 

TORBALI’DA KÜMELENME VAR

İlçede internet üzerinden satış yapan yeni imalathanelerinin sayısının arttığını ifade eden Torbalı Ticaret Odası (TTO) Başkanı Abdulvahap Olgun konu ile ilgili üretim yapan firmaları ziyaret edip çalışmaları ile ilgili bilgi aldı. İlçede e-ticaret yapan yeni firmaların faaliyete geçtiğini ifade eden Olgun “30 yeni işletmemiz farklı sektörlerde ihtiyaca cevap vermek için yoğun bir mesai sarf ediyor. Eski firmalarımızda e-ticarette söz sahibi olmak için çalışma yürütüyor. E-ticarette ürün yelpazesi oldukça genişledi. Özellikle; mobilya, tekstil, küçük ev aletleri, elektronik ürünler, ev araç gereçleri, süs eşyaları, yemek ve kamp malzemeleri gibi birçok ürün internet üzerinden yoğun bir şekilde satılmaktadır. Torbalı da üretilen ürünlerin internet üzerinden e-ticaret aracılığıyla dünya pazarına sunulması bizleri gururlandırmaktadır.” dedi

40 ÜLKEYE İHRACAT

Torbalı; e-ticaret’te geçen sene 550 milyonluk hacmini yüzde 45 artış ile 800 milyona çıkarıp 40 ülkeye ihracat yapıyor. Torbalı Ticaret Odası’na kayıtlı üyeler imal ettikleri ürünleri internet üzerinden satmak için çalışma yürütüyor. İlçedeki rakamları paylaşan Olgun “Türkiye’nin e-ticaret hacmi oldukça yükseliyor. 2019 yılında 136 milyar lira iken 2020 yılı verilerine göre 226 milyar 200 milyon lira olarak açıklanmıştır. Aynı zamanda 2019 yılına göre yüzde 66 artış göstermiştir. Türkiye genelindeki bu artış Torbalı’da rakamlara yansımaktadır. Torbalı; e-ticaret’te geçen sene 550 milyonluk hacmini yüzde 45 artış ile 800 milyona çıkarıp 40 ülkeye ihracat yapıyor. Her geçen gün firmalarımız yeni trendlere ayak uydurmak için farklı çalışmalar yapmaktadır” dedi.

e-ticaret torbalı ticaret odası tto abdulvahap olgun