Tazı
Ulvi Taşkın Yazdı...
"Ekoloji ve çevrenin korunması" ve "Sağlıklı bir yaşam tarzının teşvik edilmesi" konularında çocuk ve gençlere yönelik önemli uygulamalar !!!! Sürdürülebilir kalkınmaya yönelik değişim sürecinde ekoloji ve sağlık eğitimi öncelikli bir yer tutmaktadır. Bunun nedeni, çevre ve sağlık sorunlarının küresel doğasından kaynaklanmaktadır; bu sorunların derinleşmesi, hem ulusal düzeyde hem de küresel düzeyde bunların çözümüne ilişkin soruları gündeme getirmektedir. Dünya Sağlık Örgütü'nün tanımına göre "Sağlık, yalnızca hastalık veya sakatlığın olmayışı değil, kişinin fiziksel, zihinsel ve sosyal olarak tam iyilik hali olarak anlaşılan, hem ailenin hem de toplumun görevidir".
Her insanın çevreyi korumaya ve sağlıklı bir yaşam tarzı sürdürmeye yönelik davranışlarının oluşmasının, yalnızca onun fiziksel özellikleri, aile ortamı, norm ve geleneklerinin değil, aynı zamanda kendine özgü davranışlarının da sonucu olduğu tartışılmaz bir gerçektir. Birikmiş bilginin, gelişmiş becerilerin ve tutumların ve önemli kişilerin konumlarının etkisi.
Bunun birkaç ana aşaması var.
• Birinci aşama - son BM raporları, iklim değişikliğindeki değişiklikler ve bunun gelecek nesilleri nasıl etkileyeceği hakkında bilgi verilmesi. Çoğu zaman kirliliğe yol açan alışkanlıklarımız ve bunların durgunluk ve kötü beslenme alışkanlıklarından kaynaklanan sağlık sorunlarıyla iç içe geçmesi.
• İkinci aşama – Katılımcıların düşüncelerini teşvik etmeyi ve konuların önemini vurgulamayı amaçlayan bir tartışmanın yürütülmesi;
• Üçüncü aşama - "Eko olmak güzel" yarışması düzenlenmesi. Katılımcılara (tek başlarına veya ekipler halinde), en büyük kirleticilerin neler olduğunu düşündüklerini ve sorunla mücadeleye yönelik yenilikçi girişimlerini/fikirlerini keşfetme fırsatı verilecek. Bir yarışma düzenlenecek ve sorunun çözümüne en çok katkıda bulunan fikirler ödüllendirilecek. Ekiplerle birlikte organizasyon desteğiyle bunu gerçeğe dönüştürmenin bir yolunu bulmak.
Çocukların dilinde çevre, etrafımızdaki dünyada gezegeni etkileyen her şeydir. Bizim ve hava, su, bitkiler de dahil olmak üzere sakinlerinin hayatları, hayvanlar ve insanlar. İnsanlar çevreden beş temel şeyi alırlar; oksijen, su, yiyecek, barınak ve sıcaklık ve onun dengesine aktif olarak katılın.
* Havamız bize oksijen getirir ve ağaçlar havanın temiz ve temiz olmasını sağlar.
* Yağmurlar nehirleri, barajları ve gölleri doldurarak mahsullerimizi sular. Nehirler toprağı sularız,
denizler ve okyanuslar iklimi halleder, bize su yolları ve bize bol miktarda yiyecek getir.
*En faydalı ve değerli besinleri bitki ve hayvanlardan alırız.
*Toprak aynı zamanda bize evlerimizi inşa etmek için gerekli malzemeleri de verir: ahşap, taş,kum vb.
Dünya nüfusu arttıkça insanın çevre üzerindeki etkisi giderek daha somut hale geliyor ve gezegendeki ekolojik dengeyi ve yaşamı etkiliyor. Eğer Bu ve buna benzer küresel tehditlerin ötesini görmeye çalışırsak, bunu onların bakış açılarında göreceğiz. Kökte derin ilkel insan özellikleri gizlidir - açgözlülük, güç arzusu ve kontrol, bencillik veya cehalet.
Hem atılan evsel atıklarda hem de endüstriyel kirlilik ya da ormanların kesilmesi, görme eksikliğini tespit edebiliyoruz ve gezegenin, üzerinde yaşayanların ve insanların geleceğine insan katkısının önemi insanlık. Bu nedenle cömertlik, empati gibi erdemlerin eğitimi başkalarına hizmet ve bilgelik, yıkıcı insanın yerini alabilir davranış ve sürdürülebilir çoklu çözünürlük için en önemli temelleri atmak
günümüze ait sorunlar . Çevreyle ilgili temel erdemler: bakım, temizlik, tutumluluk,
şükran, saygı, sevinç, sorumluluktur .