Turizm sektöründe heyecan dorukta!
Türkiye'nin sanal fuar alanı 'Dijital İzmir Fair' platformunda düzenlenecek 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı, 25 Şubat Perşembe günü açılıyor.
Türkiye’nin sanal fuar alanı “Digital İzmir Fair” platformunda buluşacak sektör temsilcileri, turizmin geleceğine yön verecek. Sektör profesyonelleri ve seyahat uzmanları, 25-27 Şubat tarihleri arasında düzenlenecek online etkinliklerde bir araya gelecek. Yabancı dernek ve kuruluşların destekleri ile güçlenen 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı, uluslararası arenada da kendini gösterecek. Fuarın bu yılki partner ülkesi, doğa dostu turizm anlayışı ile ekoturizmin öncüsü İsveç olacak. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca 2020-2021 yılının turizm teması ilan edilen Patara Antik Kenti, Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nın da teması seçildi. Uzun bir aranın ardından uluslararası buluşmanın heyecanını yaşayan katılımcı ve ziyaretçiler, 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı ile dünya turizm sektörüne dijital bir ayak izi bırakacak.
Partner ülke: İsveç
Sürdürülebilir gelişmenin sağlanmasında önemli bir araç olarak görülen dünya turizminin yükselen trendi ekoturizm, 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nın da önemli konularından biri oldu. Ekoturizmin öncüsü İsveç, 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’na partner ülke olarak katılım sağlıyor. Diplomatik ilişkiler ve iş ortaklıklarını güçlendirecek bu katılım, aynı zamanda İsveç’teki ekoturizm trendlerini Türk turizm sektörüne tanıtacak. İsveç İstanbul Başkonsolosu Peter Ericson, 25 Şubat Perşembe günü saat 13:00’da “Ekoturizm Nedir?” başlıklı webinarda ekoturizmin dünyadaki önemini ve İsveç'te ekoturizm ile ilgili trendleri aktaracak. Bunun yanı sıra İsveç Fotoğraf Sergisi, fuar süresince online olarak ziyaret edilebilecek.
Uluslararası katılımlarla etkinlikler güçleniyor
Online etkinlikleri ile ön plana çıkmaya hazırlanan Fuar, alanında uzman isimlerin yer aldığı webinarlar ile Türkiye ve dünya turizmine ışık tutuyor. Uluslararası katılımların yoğun olduğu webinar programının ilk günü, kongre ve etkinlik turizminin çatı kuruluşu olan MICE (MPI – Meeting Professionals International) etkinliği; MPI Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Özen Kırant Yozcu moderatörlüğünde; Feyhan Kapralı, Gina Samcı, Miguel Neves ve Carina Bauer katılımı ile gerçekleşecek. Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü, Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi, Sürdürülebilir Turizm Örgütü gibi dünya turizmini yönlendiren kuruluşların yönetim kurulunda temsil edilen SKAL International, aynı gün webinarlardaki yerini alacak. SKAL İzmir Kulüp Başkanı Emre Gezgin, SKAL’ın ülkesel ve küresel ölçekte tanıtıma katkısını anlatacak. Fuarın ikinci günü, uluslararası etkinlikler “Başkanlar Zirvesi” ile güçlenecek. Ukrayna Turizm Geliştirme Devlet Ajansı Başkanı Mariana Oleskiv, Alman Seyahat Acenteleri Birliği Başkanı Norbert Fiebig, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği Başkanı Firuz Bağlıkaya ve İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in katılımı ile gerçekleşecek zirvede, pandemi süresince turizmin geleceği konuşulacak. “Uluslararası Sürdürülebilir Turizm Derneği – USTUD Sürdürülebilir Turizm Konuşmaları” etkinliğinde ise, “Sürdürebilir Turizm” kavramı beş farklı oturumda ele alınacak. Fuarda ayrıca, yabancı ülke katılımlarının tanıtım webinarları da yer alacak.
Online söyleşiler etkileşimi artırıyor
Fuar kapsamında alternatif turizm çeşitleri ve turizmde dijital dönüşüm konuları da gündeme geliyor. Online söyleşileri takip eden izleyiciler, konuya dair merak ettiklerini sorabilecek. Bu sayede konuşmacılar ile izleyiciler birebir diyalog halinde olacak. 25 Şubat Perşembe günü, moderatörlüğünü TÜRSAB Incoming İhtisas Başkanı Aylin Özsavaş’ın üstlendiği “Dizi ve Filmlerin Destinasyonlara Katkısı” konulu online söyleşiye konuşmacı olarak ünlü oyuncu ve yönetmen Berke Üzrek ile LookBook Holiday Kurucusu Murat Mallı katılacak. Geçtiğimiz yıllarda seyahat teknolojileri özel bölümü ile ön plana çıkan turizmin dijital dönüşümü 25-26 Şubat tarihlerinde 4 farklı oturum ile ele alınacak. 27 Şubat Cumartesi günü, “Biz Evde Yokuz ile Türkiye’de Alternatif Destinasyonlar” online söyleşisi düzenlenecek. Her sene birçok gezginin faydalandığı Biz Evde Yokuz adlı web sitesi gezi rehberi kurucu ve yayıncıları Bilgehan Çelik ve Duygu Şar, “Biz Evde Yokuz ile Türkiye’de Alternatif Destinasyonlar” konulu söyleşide takipçileri ile online olarak bir araya gelecek. Aynı gün, TÜRSAB Karayolu Turizmi İhtisas Başkanı Kerem Serkan Çoban moderatörlüğünde gerçekleşecek “Kamp ve Karavan Turizminin Bugünü ve Yarını” konulu söyleşiye konuşmacı olarak Ulusal Kamp ve Karavan Federasyonu (UKKF) Yönetim Kurulu Başkanı Leyla Özdağ ve UKKF Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Baykal katılacak. Online söyleşiler, Arama Kurtarma Derneği (AKUT) Kurucu Üyesi Nasuh Mahruki’nin katıldığı “Ekoturizm ve Türkiye’nin Doğa Sporları Potansiyeli” ile sona erecek.
Patara Antik Kenti, Fuara taşınıyor
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca 2020-2021 yılı turizm teması ilan edilen Patara, Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nın da teması oluyor. Fuar, Bakanlığın girişimini pekiştirerek Patara Antik Kenti’nin uluslararası alanda tanıtımına önemli katkılar koyacak. Fuar teması, geçmişten günümüze tüm detaylarının konuşulacağı webinar ile desteklenecek. TÜRSAB Kültür Turizmi İhtisas Başkan Yardımcısı Özgür Ildır Öksüz moderatörlüğünde gerçekleşecek oturumda, Akdeniz Üniversitesi “Patara Antik Kenti” Kazı Başkanı Prof. Dr. Havva İşkan Işık ve TÜRSAB Kültür Turizmi İhtisas Başkan Yardımcısı N. İlham Seyyale konuşmacı olarak yer alacak. Patara Antik Kenti için fuar sürecince aynı zamanda fotoğraf yarışması düzenleniyor. Instagram üzerinden yürütülen yarışmaya katılanlar, çektikleri özgün “Patara” fotoğrafını paylaşıyor. İZFAŞ, TÜRSAB ve SUNEXPRESS iş birliğince düzenlenen ödüllü fotoğraf yarışmasında, instagram hesabı üzerinden en çok beğeni alan “Patara” fotoğrafını çeken kişiye İzmir-Antalya çift kişilik gidiş dönüş uçak bileti ile beş yıldızlı otelde konaklama verilecek. Kazanan kişi, fuarın son günü “@travelturkeyizmir” instagram hesabından açıklanacak.
64 ülkeden ziyaretçi kaydı alındı
Etkinliklerin yanı sıra; dünyanın dört bir yanından fuarı tek bir tıkla ziyaret edecek satın almacılar, tüm katılımcılar ile “ttidigital.izfas.com.tr” üzerinden randevu oluşturup görüntülü B2B görüşmeler sağlayacak. Fuar, turizm sektöründe bir ilki yaşatmasına rağmen oldukça ilgi gördü. Endonezya, Etiyopya, Hırvatistan, İsveç, Katar, Kenya, Kolombiya, Maldivler, Mauritus, Sırbistan, Tanzanya, Türkiye, Ukrayna ve Vietnam’dan katılımcıların yer aldığı fuara, şu ana kadar 64 ülkeden yabancı ziyaretçi kaydı yapıldı.
İzmir’in nitelikli turizmi açığa çıkacak
Tüm dünyada turizm trendleri hızlı bir değişime girdi, Türkiye’de de sürdürülebilir turizmin önemi açığa çıktı. Bu kapsamda İzmir Büyükşehir Belediyesi öngörüsü ile geliştirilen, şehrin tüm paydaşlarının katkı sağladığı ortak akıl sonucunda İzmir Turizm Stratejisi ve Eylem Planı hazırlandı. Strateji, “dünya uygarlıklarına yön veren pek çok kavram, düşünce ve yaklaşımın İzmir’den dünyaya taşınması” fikrinden hareket ediyor. Fuar ile birlikte bu stratejinin tüm dünyaya duyurulması hedefleniyor. Bu kapsamda geçtiğimiz yıl ilk kez düzenlenen ve büyük ilgi gören İzmir Sokakları da; İzmir Büyükşehir Belediyesi, ilçe belediyeleri ve kent paydaşlarının kendilerine özgü temalarıyla sanal platformdaki yerini alacak. İzmir’deki turizm faaliyetlerinin öne çıkarıldığı İzmir Sokakları alanında; İzmir’in tarih, kültür ve gastronomi değerleri ziyaretçileriyle buluşacak. İzmir’in nitelikli turizminin açığa çıkarılması, pandeminin ardından dünya seyahat trendlerinin daha butik, daha özgün ve daha özgür bir algıya dönüşmesinde bir fırsat yaratacak.
“Digital İzmir Fair” ile fuarcılıkta yeni dönem başladı
Kurulduğu günden bugüne dek fuarcılıkta sektör profesyonellerine alternatif çözümler sunan İZFAŞ, Türkiye’nin sanal fuar alanı “Digital İzmir Fair” ile Türkiye’nin en büyük ve en modern fuar merkezi fuarizmir’i dijital platforma taşıdı. Sanal platform, sektörün ihtiyaçlarına cevap veren kullanıcı dostu ara yüzü ile ticari faaliyetleri değişen zaman ve mekân algısına uyarlıyor. Digital İzmir Fair kolay, esnek, güvenilir ve yenilikçi oluşuyla kullanıcılarına pek çok fırsatı aynı anda sunuyor. Kullanıcılar, ücretsiz bir şekilde kayıt olup platforma girerek katılımcı, ürün ve hizmetlere rahatlıkla erişebiliyor. Katılımcılar ise, detaylı kontrol panelleri ile kendi stantlarını oluşturup hizmet, katalog, video gibi içerikleri düzenlerken; müşteri eşleştirme sistemi ile ticari ağlarını genişletiyor.
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve T.C. Ticaret Bakanlığı himayelerinde; İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliği, İzmir Ticaret Odası, TÜRSAB, TÜROFED, İzmir Vakfı desteği ile İZFAŞ ve TÜRSAB Fuarcılık A.Ş. tarafından düzenlenen 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı, 25-27 Şubat tarihleri arasında “ttidigital.izfas.com.tr” adresinden online olarak takip edilebilecek.