ANAOKULUNDA EKOLOJİK MODEL
Ulvi Taşkın yazdı...
03 Eylül 2024 - 11:33
İnsan uygarlığının korunmasını tehdit eden küresel çevre tehlikesi eğilimleri, dünya toplumunu bu kriz durumundan çözüm ve çıkış yolu aramaya zorluyor. Avrupa Birliği'nin çevre ve sürdürülebilir kalkınma politikası, dünya çapındaki bu endişe verici çevresel, ekonomik ve sosyal kriz eğilimine yanıt olarak, önümüzdeki yıllar için net hedefler ve bir vizyonla yüksek çevre standartları geliştirmektedir. Bu alandaki sorunlara ilişkin toplumsal farkındalığın artırılması, modern eğitim kültürünün temel boyutlarından biridir. İklim değişikliği ve çevrenin bozulması sadece Avrupa'nın değil dünyanın varlığını da tehdit ediyor. Avrupa Birliği iklim değişikliği, atmosferik ısınma, çevre kirliliği, ormansızlaşma vb. ile ilgili yeni zorluklara yanıt veriyor. yeni bir büyüme stratejisi ve politikası aracılığıyla. Avrupa Yeşil Paktı'ndan beklentiler, AB'nin modern, kaynak verimli ve rekabetçi bir ekonomiye dönüşmesine katkı sağlaması yönündedir. Ekolojik geçişe adanmış eğitim ve öğretim alanında, 2021'de Avrupa Komisyonu, çevresel sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma için eğitime ilişkin tavsiyeler içeren bir teklif geliştiriyor. Raporda çevresel sürdürülebilirlik eğitiminin bir bütün olarak eğitim ve öğretim sistemine dahil edilmesi de yer alıyor. Öğrencilere ve öğretmenlere çevresel sürdürülebilirliğe ulaşmaya katkıda bulunacak şekilde yaşamak, çalışmak ve hareket etmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları sağlayacak bir çerçeve sunulmaktadır. Son fakat bir o kadar da önemlisi, eğitim ve öğretim kurumlarına sürdürülebilirliği faaliyetlerinin her alanında öğretim ve öğrenime entegre etmeleri konusunda yardım sağlamaktır. Sorunların giderek karmaşıklaştığı günümüzde, bireysel ve kolektif değişimi perspektife koyan yeni bir sivil topluma ihtiyaç duyulmaktadır. İnsanlığın doğayla yeni ilişkiler çağına girişi yalnızca davranışında bir değişiklik değil, aynı zamanda en önemlisi değerlerinde bir değişiklik gerektirir.
Ekolojik aralığın bilimsel sistematiği, bir bütün olarak modern toplumun küresel bir sorunundan bahsediyor. Bu, eğitim sektörüne yönelik zamanında müdahale kavramına ve çevresel içeriğin müfredata dahil edilmesine yol açmaktadır. Eğitim sistemindeki bu yenilik ve ekolojik bileşenin her düzeyde ve her biçimde uygulamaya konulması, insanlar arasında ekolojik bir kültür oluşturma sürecinde kademeli ve sürdürülebilir bir fırsat sunmaktadır. Ekolojik krizin küresel doğası, insan faaliyetinin birçok alanında "yeşilleşmeyi" ima ediyor. Doğanın korunması, muhafaza edilmesi, makul şekilde kullanılması ve çoğaltılması ihtiyacı, toplum için yeni bir güncel sorun teşkil etmektedir - okul öncesi çağdan itibaren çocukların ekolojik eğitimi. Bunun nedeni ekolojik düşüncenin genç neslin düşüncesinin ayrılmaz bir parçası haline gelmesi ihtiyacıdır.
Ekoloji ve doğal çevrenin korunması alanında genç nesillere yönelik eğitim çalışmalarında önemli bir role sahip olan öğretmenlerin ekolojik eğitimi için yüksek okulların temeli bu anlayış olmalıdır. Çevre eğitiminin eğitim sisteminin organizasyon ve yapılarına dahil edilmesi, tüm eğitim düzeylerine uyarlanması gereken bir gelecek politikasıdır. Bunun için özellikle önemli bir yer, ilk izlenimlerin ve doğal çevreyle pratik etkileşimin temellerinin atıldığı okul öncesi çocukluk dönemidir. Bu çağda ekolojik normların özümsenmesi, çevreyle etkileşimin dinamik stereotipleştirilmesinin ve ekolojik değerlerin inşasının sürdürülebilirliğini gösteren bir göstergedir. Yeni çağın modern görüşüne karşılık gelen eğitim kurumu. Bu durum kurumların eğitim içeriklerinde yeterli çevre programlarının geliştirilmesi ihtiyacını acil kılmaktadır. Modern zamanların zorlukları göz önüne alındığında, çevre eğitimi okul öncesi pedagojinin önemli alanlarından biri haline gelmiştir. Ekolojik bilgi, değerler, uygulama modelleri eğitim sürecinin genel şemasında önemli bir yer tutar ve eğitim materyalinin ayrılmaz bir parçası haline gelir. Ekolojik yön, modern eğitim hazırlığının ana boyutlarından biri haline geliyor. Okul öncesi çağın kendine özgü doğası, benmerkezcilik yanılsamasını kırar ve çocuğu bunun üstesinden gelebilecek koşullara yerleştirir. Sosyal olmayı, duygulara hakim olmayı, durumları kontrol etmeyi, diğer bakış açılarını kabul etmeyi öğrenir. Bu yaşta gelişen kişiliğin çevreyle etkileşim biçiminde ilk değişiklikler meydana gelir, ekolojik sorumluluğun temelleri oluşur ve doğayla etkileşime ilişkin dinamik stereotipler oluşur. Birçoğu, bir kişinin bir kişi olarak gelecekteki dünya görüşünün üzerine inşa edilir, daha da geliştirilir ve tanımlanır.
Okul öncesi çağ, ekolojik insan kültürünün gelişiminde içsel bir aşamadır. Bu dönemde doğaya ve çevredeki dünyaya karşı olumlu bir tutum da dahil olmak üzere kişiliğin temelleri atılır. Bu, çocuğun çevreye karşı duygusal değere sahip bir tutum geliştirmeye başladığı bir yaştır. Çocuğun doğayla iletişiminde, içindeki süreçlerin farkındalığında ortaya çıkan bireyin temel ahlaki ve ekolojik konumları oluşur. Genel olarak okul öncesi çağ, çevredeki dünyanın bütünsel algısıyla karakterize edilir ve bu, bir okul öncesi kurumda çocuklarla çalışma sürecinin yapılandırılmış ve amaçlı olmasını gerektirir. Çevre bilgisi, her yöndeki tüm eğitim içeriğiyle bütünleştirici bir karaktere sahip olmalıdır. Öğretmenin pedagojik yaklaşımı ve anaokulunda çocuk gününün organizasyonuna ilişkin çeşitli etkinlikler de dahil olmak üzere tüm etkinliğin yeşillendirilmesi gerekmektedir Çevre bilgisinin kopuk, soyut ve çocuklara anlatılmasının zor olması kabul edilemez. Erişilebilir ve anlaşılır olmalı, yeni bilgilerle zenginleştirilmeli ve analitik-bağlayıcı düşünme ve yaratıcı aktivite için teşvik edici olmalıdır. Bu nedenle çocuk grubunun yaş çeşitliliği açısından seçimi ve sistemleştirilmesi son derece önemlidir. Tutarlılık ilkesi, okul öncesi çocukların eğitiminde özellikle önemlidir, çünkü kullanımı bir bütün olarak zihinsel gelişimlerine katkıda bulunur.
Gelişen söz konusu çevrenin yeşillendirilmesi, her biri kendi potansiyelinin özelliğini taşıyan canlı ve cansız doğa nesnelerinin bütünleşik bir izini içermektedir. Çocukların dokunabileceği, oynayabileceği, keşfedebileceği doğal nesnelerin unsurlarını vurgulayan yapılandırılmış özel alanlara sahip iç organizasyon, anaokulunda çocukların çevre eğitimi sürecini desteklemektedir. Okul öncesi çocukların çevre eğitiminin görevleri şunlardır: · doğaya karşı bilinçli ve doğru bir tutum kazanmanın bir yolu olarak çevre hakkında temel bir bilimsel bilgi sistemi oluşturmak; · doğal dünyaya bilişsel ilgi geliştirmek. Okul öncesi eğitimde çevredeki dünyayı inceleme alanındaki yönergeler, çocuklarda doğa, yerleri ve onunla ilişkileri, onu koruma ve koruma yolları hakkında bilgi içeren ekolojik bir kültür oluşturmaktır. Doğaya ilgi ahlaki, estetik ve etik duyguları geliştirir, kültürel davranış becerilerinin edinilmesine yardımcı olur ve onunla etkileşimde norm ve kurallara uymayı motive eder.
Bütün bunlar, okul öncesi dönemde ekolojik korumayı, çocukların ekolojik kültürünün oluşumunu amaçlayan kesintisiz bir eğitim, yetiştirme ve yetiştirme süreci olarak tanımlamaktadır.
Gelişen söz konusu çevrenin yeşillendirilmesi, her biri kendi potansiyelinin özelliğini taşıyan, canlı ve cansız doğadan gelen nesnelerin bütünleşik bir izini içerir. Çocukların dokunabileceği, oynayabileceği, keşfedebileceği doğal nesnelerin unsurlarını vurgulayan, yapılandırılmış özel alanlara sahip iç organizasyon, anaokulunda çocukların çevre eğitimi sürecini desteklemektedir. Ekolojik görevleri
Okul öncesi çocukların çevre eğitiminin görevleri şunlardır: • doğaya karşı bilinçli ve doğru bir tutum kazanmanın bir yolu olarak çevre hakkında temel bilimsel bilgi sistemi oluşturmak; • doğal dünyaya bilişsel ilgiyi geliştirmek. Okul öncesi eğitimde çevredeki dünyayı inceleme alanındaki yönergeler, çocuklarda doğa, yerleri ve onunla ilişkileri, onu koruma ve koruma yolları hakkında bilgi içeren ekolojik bir kültür oluşturmaktır.
Doğaya ilgi ahlaki, estetik ve etik duyguları geliştirir, kültürel davranış becerilerinin edinilmesine yardımcı olur ve onunla etkileşimde norm ve kurallara uymayı motive eder.
Bütün bunlar, okul öncesi dönemde ekolojik korumayı, çocukların ekolojik kültürünün oluşumunu amaçlayan kesintisiz bir eğitim, yetiştirme ve yetiştirme süreci olarak tanımlamaktadır.
"Ekolojik kültür" kavramı, okul öncesi çağdan başlayarak kişinin yaşamı boyunca gelişen farkındalık, düşünme, tutum, çevreye ilişkin etkinlikleri içeren karmaşık bir kategoridir. Ekolojik kültür, bir yetişkinin katılımı ve kontrolü ile amaçlı bir eğitim sürecinin sonucudur. Anaokulunda öğretmen rol modeldir ve bu nedenle eğitim verebilmesi için ekolojik bir kültüre sahip olması gerekir.
Ekolojik aralığın bilimsel sistematiği, bir bütün olarak modern toplumun küresel bir sorunundan bahsediyor. Bu, eğitim sektörüne yönelik zamanında müdahale kavramına ve çevresel içeriğin müfredata dahil edilmesine yol açmaktadır. Eğitim sistemindeki bu yenilik ve ekolojik bileşenin her düzeyde ve her biçimde uygulamaya konulması, insanlar arasında ekolojik bir kültür oluşturma sürecinde kademeli ve sürdürülebilir bir fırsat sunmaktadır. Ekolojik krizin küresel doğası, insan faaliyetinin birçok alanında "yeşilleşmeyi" ima ediyor. Doğanın korunması, muhafaza edilmesi, makul şekilde kullanılması ve çoğaltılması ihtiyacı, toplum için yeni bir güncel sorun teşkil etmektedir - okul öncesi çağdan itibaren çocukların ekolojik eğitimi. Bunun nedeni ekolojik düşüncenin genç neslin düşüncesinin ayrılmaz bir parçası haline gelmesi ihtiyacıdır.
Ekoloji ve doğal çevrenin korunması alanında genç nesillere yönelik eğitim çalışmalarında önemli bir role sahip olan öğretmenlerin ekolojik eğitimi için yüksek okulların temeli bu anlayış olmalıdır. Çevre eğitiminin eğitim sisteminin organizasyon ve yapılarına dahil edilmesi, tüm eğitim düzeylerine uyarlanması gereken bir gelecek politikasıdır. Bunun için özellikle önemli bir yer, ilk izlenimlerin ve doğal çevreyle pratik etkileşimin temellerinin atıldığı okul öncesi çocukluk dönemidir. Bu çağda ekolojik normların özümsenmesi, çevreyle etkileşimin dinamik stereotipleştirilmesinin ve ekolojik değerlerin inşasının sürdürülebilirliğini gösteren bir göstergedir. Yeni çağın modern görüşüne karşılık gelen eğitim kurumu. Bu durum kurumların eğitim içeriklerinde yeterli çevre programlarının geliştirilmesi ihtiyacını acil kılmaktadır. Modern zamanların zorlukları göz önüne alındığında, çevre eğitimi okul öncesi pedagojinin önemli alanlarından biri haline gelmiştir. Ekolojik bilgi, değerler, uygulama modelleri eğitim sürecinin genel şemasında önemli bir yer tutar ve eğitim materyalinin ayrılmaz bir parçası haline gelir. Ekolojik yön, modern eğitim hazırlığının ana boyutlarından biri haline geliyor. Okul öncesi çağın kendine özgü doğası, benmerkezcilik yanılsamasını kırar ve çocuğu bunun üstesinden gelebilecek koşullara yerleştirir. Sosyal olmayı, duygulara hakim olmayı, durumları kontrol etmeyi, diğer bakış açılarını kabul etmeyi öğrenir. Bu yaşta gelişen kişiliğin çevreyle etkileşim biçiminde ilk değişiklikler meydana gelir, ekolojik sorumluluğun temelleri oluşur ve doğayla etkileşime ilişkin dinamik stereotipler oluşur. Birçoğu, bir kişinin bir kişi olarak gelecekteki dünya görüşünün üzerine inşa edilir, daha da geliştirilir ve tanımlanır.
Okul öncesi çağ, ekolojik insan kültürünün gelişiminde içsel bir aşamadır. Bu dönemde doğaya ve çevredeki dünyaya karşı olumlu bir tutum da dahil olmak üzere kişiliğin temelleri atılır. Bu, çocuğun çevreye karşı duygusal değere sahip bir tutum geliştirmeye başladığı bir yaştır. Çocuğun doğayla iletişiminde, içindeki süreçlerin farkındalığında ortaya çıkan bireyin temel ahlaki ve ekolojik konumları oluşur. Genel olarak okul öncesi çağ, çevredeki dünyanın bütünsel algısıyla karakterize edilir ve bu, bir okul öncesi kurumda çocuklarla çalışma sürecinin yapılandırılmış ve amaçlı olmasını gerektirir. Çevre bilgisi, her yöndeki tüm eğitim içeriğiyle bütünleştirici bir karaktere sahip olmalıdır. Öğretmenin pedagojik yaklaşımı ve anaokulunda çocuk gününün organizasyonuna ilişkin çeşitli etkinlikler de dahil olmak üzere tüm etkinliğin yeşillendirilmesi gerekmektedir Çevre bilgisinin kopuk, soyut ve çocuklara anlatılmasının zor olması kabul edilemez. Erişilebilir ve anlaşılır olmalı, yeni bilgilerle zenginleştirilmeli ve analitik-bağlayıcı düşünme ve yaratıcı aktivite için teşvik edici olmalıdır. Bu nedenle çocuk grubunun yaş çeşitliliği açısından seçimi ve sistemleştirilmesi son derece önemlidir. Tutarlılık ilkesi, okul öncesi çocukların eğitiminde özellikle önemlidir, çünkü kullanımı bir bütün olarak zihinsel gelişimlerine katkıda bulunur.
Gelişen söz konusu çevrenin yeşillendirilmesi, her biri kendi potansiyelinin özelliğini taşıyan canlı ve cansız doğa nesnelerinin bütünleşik bir izini içermektedir. Çocukların dokunabileceği, oynayabileceği, keşfedebileceği doğal nesnelerin unsurlarını vurgulayan yapılandırılmış özel alanlara sahip iç organizasyon, anaokulunda çocukların çevre eğitimi sürecini desteklemektedir. Okul öncesi çocukların çevre eğitiminin görevleri şunlardır: · doğaya karşı bilinçli ve doğru bir tutum kazanmanın bir yolu olarak çevre hakkında temel bir bilimsel bilgi sistemi oluşturmak; · doğal dünyaya bilişsel ilgi geliştirmek. Okul öncesi eğitimde çevredeki dünyayı inceleme alanındaki yönergeler, çocuklarda doğa, yerleri ve onunla ilişkileri, onu koruma ve koruma yolları hakkında bilgi içeren ekolojik bir kültür oluşturmaktır. Doğaya ilgi ahlaki, estetik ve etik duyguları geliştirir, kültürel davranış becerilerinin edinilmesine yardımcı olur ve onunla etkileşimde norm ve kurallara uymayı motive eder.
Bütün bunlar, okul öncesi dönemde ekolojik korumayı, çocukların ekolojik kültürünün oluşumunu amaçlayan kesintisiz bir eğitim, yetiştirme ve yetiştirme süreci olarak tanımlamaktadır.
Gelişen söz konusu çevrenin yeşillendirilmesi, her biri kendi potansiyelinin özelliğini taşıyan, canlı ve cansız doğadan gelen nesnelerin bütünleşik bir izini içerir. Çocukların dokunabileceği, oynayabileceği, keşfedebileceği doğal nesnelerin unsurlarını vurgulayan, yapılandırılmış özel alanlara sahip iç organizasyon, anaokulunda çocukların çevre eğitimi sürecini desteklemektedir. Ekolojik görevleri
Okul öncesi çocukların çevre eğitiminin görevleri şunlardır: • doğaya karşı bilinçli ve doğru bir tutum kazanmanın bir yolu olarak çevre hakkında temel bilimsel bilgi sistemi oluşturmak; • doğal dünyaya bilişsel ilgiyi geliştirmek. Okul öncesi eğitimde çevredeki dünyayı inceleme alanındaki yönergeler, çocuklarda doğa, yerleri ve onunla ilişkileri, onu koruma ve koruma yolları hakkında bilgi içeren ekolojik bir kültür oluşturmaktır.
Doğaya ilgi ahlaki, estetik ve etik duyguları geliştirir, kültürel davranış becerilerinin edinilmesine yardımcı olur ve onunla etkileşimde norm ve kurallara uymayı motive eder.
Bütün bunlar, okul öncesi dönemde ekolojik korumayı, çocukların ekolojik kültürünün oluşumunu amaçlayan kesintisiz bir eğitim, yetiştirme ve yetiştirme süreci olarak tanımlamaktadır.
"Ekolojik kültür" kavramı, okul öncesi çağdan başlayarak kişinin yaşamı boyunca gelişen farkındalık, düşünme, tutum, çevreye ilişkin etkinlikleri içeren karmaşık bir kategoridir. Ekolojik kültür, bir yetişkinin katılımı ve kontrolü ile amaçlı bir eğitim sürecinin sonucudur. Anaokulunda öğretmen rol modeldir ve bu nedenle eğitim verebilmesi için ekolojik bir kültüre sahip olması gerekir.
09:47
YORUMLAR