Ekolojik kültür & Okul
Ulvi Taşkın yazdı...
18 Nisan 2022 - 12:15
İnsanlık, gezegenin yeniden üretebilec eğinden daha fazla doğal kaynak kullandığından, bir "çevresel kriz" tehdidi bugün endişe verici derecede gerçektir. Dünya, en ciddi zorluklarından biriyle karşı karşıyadır - gelecek nesilleri doğanın ürünlerini tüketme fırsatından mahrum etmeden, mevcut neslin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde sürdürülebilir bir şekilde gelişmek.
Türkiye, çevre ve sürdürülebilir kalkınma için Avrupa standartlarını ve gerekliliklerini karşılama, ekonomisini tüm kaynakların daha verimli kullanımı ve daha az kirlilik yönünde reform yapma zorluğuyla karşı karşıya. Ancak reformlar, gençleri eğitmek, eğitmek ve beceri, yetkinlik ve tutum oluşturmak için adlandırılan okuldan başlamalıdır. Bu anlamda, çevre sorunları ve çevre koruma ile ilgili okul faaliyetlerine yönelik fikir ve girişimler gerektiği gibi teşvik edilmelidir. Okul, yeni bir vatandaşlık türüne karşılık gelen sürdürülebilir bir çevre kültürü inşa etme önemli misyonuna en çok bağlı olabilir. Okul, çevre kültürünün oluşması ve sürdürülebilir kalkınma için kulüplerin ders dışı faaliyetleri ve hedefli bir politika yürüterek gençlerde boş zamana anlam kazandırabilen ve çevre korumaya yönelik tutum ve sorumluluklar oluşturabilen bir kurumdur.
Okul geleceğe an büyük yatırım :
* Öğrencilerde ekolojik kültür oluşturmak, çevrenin korunmasına yönelik tutum ve sorumluluklar.
* Çevre koruma ile ilgili faaliyetlerde bulunan gençleri desteklemek ve teşvik etmek.
* Temizlik, çevre düzenlemesi, çiçek açma ve dikim için eko-eylemler yoluyla okul ortamını estetize etmek.
* Temiz bir çevre için oluşturulan beceri ve tutumların sürdürülebilirliği amacıyla Öğrenci Ekolojik Bilgi Merkezi oluşturmak.
* Doğa bilimlerindeki eğitim içeriğini, doğal çevre için okuryazarlığın oluşumu ve gelişimi, içindeki süreçler ve fenomenler, bunların birbirine bağlılığı ve asimilasyon ve tüketim dereceleri için kullanılmalı.
"Türkiye Ülkemizi bir günde temizleyelim" girişimi ile bağlantılı olarak eko-eylem (ebeveynleri dâhil):
• okul bahçesinin, okul alanının temizliği - ev ve çalı atıklarının temizlenmesi, ağaçların
badanalanması ve çapalanması, çalı ve süs ağaçlarının ve çiçeklerin dikilmesi, yeşil alanların temizlenmesi.
• okul bahçesindeki yeşil sokakların tasarımı
• banklar ve çöp kutuları yerleştirmek.
Türkiye, çevre ve sürdürülebilir kalkınma için Avrupa standartlarını ve gerekliliklerini karşılama, ekonomisini tüm kaynakların daha verimli kullanımı ve daha az kirlilik yönünde reform yapma zorluğuyla karşı karşıya. Ancak reformlar, gençleri eğitmek, eğitmek ve beceri, yetkinlik ve tutum oluşturmak için adlandırılan okuldan başlamalıdır. Bu anlamda, çevre sorunları ve çevre koruma ile ilgili okul faaliyetlerine yönelik fikir ve girişimler gerektiği gibi teşvik edilmelidir. Okul, yeni bir vatandaşlık türüne karşılık gelen sürdürülebilir bir çevre kültürü inşa etme önemli misyonuna en çok bağlı olabilir. Okul, çevre kültürünün oluşması ve sürdürülebilir kalkınma için kulüplerin ders dışı faaliyetleri ve hedefli bir politika yürüterek gençlerde boş zamana anlam kazandırabilen ve çevre korumaya yönelik tutum ve sorumluluklar oluşturabilen bir kurumdur.
Okul geleceğe an büyük yatırım :
* Öğrencilerde ekolojik kültür oluşturmak, çevrenin korunmasına yönelik tutum ve sorumluluklar.
* Çevre koruma ile ilgili faaliyetlerde bulunan gençleri desteklemek ve teşvik etmek.
* Temizlik, çevre düzenlemesi, çiçek açma ve dikim için eko-eylemler yoluyla okul ortamını estetize etmek.
* Temiz bir çevre için oluşturulan beceri ve tutumların sürdürülebilirliği amacıyla Öğrenci Ekolojik Bilgi Merkezi oluşturmak.
* Doğa bilimlerindeki eğitim içeriğini, doğal çevre için okuryazarlığın oluşumu ve gelişimi, içindeki süreçler ve fenomenler, bunların birbirine bağlılığı ve asimilasyon ve tüketim dereceleri için kullanılmalı.
"Türkiye Ülkemizi bir günde temizleyelim" girişimi ile bağlantılı olarak eko-eylem (ebeveynleri dâhil):
• okul bahçesinin, okul alanının temizliği - ev ve çalı atıklarının temizlenmesi, ağaçların
badanalanması ve çapalanması, çalı ve süs ağaçlarının ve çiçeklerin dikilmesi, yeşil alanların temizlenmesi.
• okul bahçesindeki yeşil sokakların tasarımı
• banklar ve çöp kutuları yerleştirmek.
YORUMLAR