Tıkbaş: Bir kişinin sağlığı bizim için her şeyden önemli
Tüm dünyayı etkisi altına alan yeni tip koronavirüse karşı bütün önlemlerini alan Aydın’ın ünlü oteli Aymira Otel, virüs tedbirleri kapsamında müşterilerine hizmet sunuyor.
22 Temmuz 2020 - 11:11
Aymira Otel Yönetim Kurulu Başkanı Abdurrahim Tikbaş, müşterilerinin sağlığının her şeyden daha önemli olduğunu söyledi. Aydın – Denizli Karayolu üzerinde bulunan Aymira Otel, bütün koronavirüs tedbirlerini alarak vatandaşlara hizmet veriyor. İlk olarak personele eğitim verdiklerini ifade eden Aymira Otel Yönetim Kurulu Başkanı Abdurrahim Tikbaş, kendilerinin de eğitim alıp otelin her köşesinin tedbirler kapsamında dizayn edildiğini söyledi. Koronavirüs sürecinde özveriyle çalışan ve ailelerinden uzak kalan sağlık çalışanlarına 20 odayı tahsis eden Tikbaş, “Koronavirüse karşı bütün sağlık çalışanları adeta seferber oldu. Bizler de sağlık çalışanlarımıza bir nebze destek vermek ve koronavirüse karşı mücadelede katkıda bulunmak için 20 odamızı ücretsiz olarak sağlık personeline tahsis ettik. Çorbada bizim de katkımız olduysa ne mutlu” dedi. Çalışanlar aldıkları eğitimi pratiğe döktükten sonra gelen müşteriler bu doğrultuda yönlendirdiklerini belirten Tikbaş, aldıkları tedbirleri anlattı.
GENELGELERE HARFİYEN UYDUK
İçişleri Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığının genelgelerine harfiyen uyduklarını söyleyen Tikbaş; “Müşteri otele girdiği an maske takma zorunluluğundan başlayan aşama müşterinin kayıtları yapıldığında nereden geldi nereye gidecek kaç gün konaklayacak, şeklinde beyanlarını not alarak devam ediyor. Daha sonra müşterilere hijyen koşulları anlamında odasından hiç inmeden kahvaltısını ve yemeklerini verdik. Dolayısıyla müşterinin kullandığı kalem ve oda kartı dahi dezenfekte edilerek başladı. Müşteri odayı terk ettiğinde hemen odayı temizlemedik. Belirli bir havalandırma süresinden sonra temizlik yapmaya başladık. Odalarda tek kullanımlık kişiye özel hizmet yapmaya başladık. Bunlar bizim hiçbir vaka yaşamamamızı sağladı çünkü bu önemler çok önemli biz bu işi çok önemsiyoruz. Sadece önemsemek yetmiyor bu kurallara harfiyen uymak lazım. Biz de bu kurallara harfiyen uyduk. Müşteri gittiğinde kartını dezenfektan kutusuna atıyor, o belirli bir süre kaldıktan sonra onun özel temizliği yapılıp yeni müşteriye sunuluyor. Tek kullanımlık ürünlerle müşterilerimize hizmet veriyoruz” dedi. Kapalı alanlarda toplantı hizmeti vermediklerini açık alanları tercih ettiklerini kaydeden Tikbaş, “Toplu yemek organizasyonlarını hava soğuk olmasına rağmen genellikle dışarda vermeyi tercih ettik. Masalarda sosyal mesafeyi sağladık daha sonra masa ve sandalyeleri azalttık. İnsanların birbirine yakın temasını engelledik. Yurtdışından gelen veya riskli gördüğümüz, ateşi yüksek olan veya bizim sabit olarak anlaşma yaptığımız bazı organizasyonlarda da devlet hastanesine gönderdik koronavirüs testi için” şeklinde ifade etti.
ODADAN BİR GÜN BOYUNCA ÇIKMIYOR
Uzun konaklama yapan herkese bu kuralları uyguladıklarını ifade eden Tikbaş, yeni gelen misafirler 2 ya da 3 ay kalınacağına dair bir beyanat verdiğinde ona göre anlaşma yaptıklarını vurguladı. Tikbaş; “Hemen koronavirüs testine sokuyoruz, odadan 1 gün boyunca çıkmıyor. Koronavirüs testi mail olarak geldiğinde veya kendisi tebliğ ettiğinde ona hizmet vermeye başlıyoruz, yani ortak alanları kullanma hizmeti başlıyor. Çünkü bu da işin önemli bir boyutu. Günlük gelenlerin ateşini ölçtünüz, nerden nereye geldiği soruluyor. Uzun konaklayacak olan kişilere koronavirüs tesit yaptırıyoruz. Buradan Aydın İl Sağlık Müdürlüğüne çok teşekkür ediyorum. Bu olayın önemini onlar bizden daha iyi biliyorlar, müdürlük de gerekli bilgileri ve donanımları verdiği için Allah’a şükürler olsun bu konuda daha önden gittik. İş güvenliği ve denetimler anlamında güzel şeyler yaptık. Maske, mesafe ve temizlik kurallarını harfiyen yerine getirerek bu süreci en başarılı şekilde sürdürüyoruz.” şeklinde konuştu. Müşterilerin, toplu organizasyon yapılan alanların, lokanta bölümünün hepsinin ayrı ayrı el yıkama alanlarının olduğunu vurgulayan Tikbaş, “Biz bunun hastalık sürecinde önemini gördük, çünkü ortak alan ne kadar çoğalırsa o zaman insanların birbirleriyle teması o kadar azalıyor. Yani üç ayrı yerde, bütün salonların bulunduğu alanları sayarsak otelimizin 5-6 ayrı noktasında lavabolarımız, el yıkama ve hijyen koşullarına uyacak yerlerimiz var. Oteli ilk açtığımız zamandan beri otelde dezenfaktanları eksik etmedik. Bugün yaptığımız işin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anladık.” diye konuştu.
BİR KİŞİNİN SAĞLIĞI BİZİM İÇİN HER ŞEYDEN ÖNEMLİ
Düğün yönetmeliğinin devlet tarafından belirlendiğini ve kendilerinin bu yönetmeliklere uygun şekilde hizmet verdiğini aktaran Tikbaş, müşterilerinin sağlığının her şeyden daha önemli olduğunu söyledi. Tikbaş, “Biz müşterileri kaybedelim işimiz azalsın hiç önemli değil. Bir kişinin bile sağlığı bizim için çok önemli. Bizim tüm anlayışımız bu. Bizim müşterilerimiz tarafından çok karşılaştığımız bir sorular var. Bazı düğün salonları rezervasyon yapılırken aşırı derecede davetliye izin veriyormuş diyorlar. Kanun herkese aynı. İzin veriyor da, o düğün salonunu basından duyuyoruz. İşte düğünden 50 kişiye koronavirüs bulaştı gibi haberler görüyoruz. Biz müşterilerimize genellikle diyoruz ki; bakın, güzel bir dinleti müziği ile en mutlu gününüzü organize edelim. Gelin ve damat oyansın, onun haricindeki insanlar o mutluluğa tanıklık etsin. Kimse bu rahatsızlığa yakalanmasın yarın öbür gün en mutlu gününüz, bir faciayla dönüşmesin. Biz bunu müşteriye anlattığımızda müşteri anlıyor. Biz bu durumu müşteriye anlatarak bunun üstesinden geldik. Müşteri otelden içeriye girdiği andan itibaren, sosyal mesafeyi koruyarak başlıyor. Ateşi ölçülüyor eğer ateşi yüksekse önce müşteriyi bir kenarda bekletiyoruz. Bir süre bekledikten sonra 2. ateş ölçümünü yapıyoruz. Eğer 37 derecenin altındaysa düğün salonuna alıyoruz. Bu ana kadar da düğün görüşmelerinde kimseyle olumsuz bir duruma karşılaşmadık. Düğüne katılan bütün konukların listesini ve oturduğu masayı arşivliyoruz. Olası bir durumda bütün konukların bilgileri bizde ve düğün sahibinde oluyor.” diyerek yapmış oldukları işte gösterdikleri hassasiyeti aktardı.
BURADA TEK AMACIMIZ KALİTELİ HİZMET SUNMAK
Tek amaçlarının müşterilerine kaliteli bir hizmet sunmak olduğunu dile getiren Tikbaş hizmetleri hakkında şöyle bilgi verdi: “Bizde spa bölümü var. Spa bölümüyle alakalı da, temizliği zaten en üst seviyeden yapılıyordu. Hijyen olmadan zaten müşteri girmiyor. Orda da şöyle bir şey yaptık. Normal bir müşteri kabulünden sonra yarım saat oda havalandırması ve dezenfektan süresi var. Havuza, spor salonuna toplu insanları almıyoruz. Toplantıda açık alanları tercih etmelerini söylüyoruz. Açık alanlarda da yerlerimiz var, onun için bu konuda şanslıyız. Bizim alanlarımız geniş ve büyük olduğu için orada müşterilerimiz bunu karşılıyor. Mesela spor salonunda, tüm birimlere kaçar kişi müşteri alınacağı hep rezervasyon sistemiydi. Bir nevi iyi oldu çünkü biz hep spa merkezinde rezervasyon sistemiyle çalışıyorduk. Spor salonu ve havuzda da aynı sistemi yaptık. Toplantılarda da aralara mesafe koyduk. Bazen müşteri tepki veriyor, başka yerde biz gördük diyor. Biz de başka yerde yapın o zaman diyoruz. Bazı insanların böyle bir saplantısı var, ama insanların yüzde 90’ı siz bizim menfaatimizi sağlıyorsunuz, burada doğru neyse onu uygulayalım diyorlar.
PANDEMİ DÖNEMİNDE HİÇ İŞÇİ ÇIKARMADIK
Koronavirüs salgını boyunca hiç işçi çıkarmadıklarını ifade eden Tikbaş; “Sadece bazı arkadaşlara kısa çalışma ödeneğinden yararlanarak çalışmalarını sağladık. Allah devletimize zeval vermesin. Yine yaramıza derman oldular çünkü zor bir süreç yaşıyoruz. Yoksa biz bu işin altından kalkamazdık. İşletmeyi mesela ya kapatmak zorundayız ya da kısmi çalışmamız gerekiyordu. Ama biz burada bir aile olgusuyla sen çok çalıştın, ben az çalıştım, ben çok geldim demeden. Devlet bir kural koymuş, biz o kurala uyacağız. Çok kazanan az kazanana verecek, biz bunu birlik beraberlik içinde atlatacağız. Herkes ekmeğini paylaştı. Biz de iyi ki bu çalışma arkadaşlarımızla çalışıyoruz. Bu süreçte işler ilk açıldığında herkeste bir heves, heyecan vardı. İşlerinin kıymetini anladılar. Zor bir süreçten geçtik.” dedi.
GENELGELERE HARFİYEN UYDUK
İçişleri Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığının genelgelerine harfiyen uyduklarını söyleyen Tikbaş; “Müşteri otele girdiği an maske takma zorunluluğundan başlayan aşama müşterinin kayıtları yapıldığında nereden geldi nereye gidecek kaç gün konaklayacak, şeklinde beyanlarını not alarak devam ediyor. Daha sonra müşterilere hijyen koşulları anlamında odasından hiç inmeden kahvaltısını ve yemeklerini verdik. Dolayısıyla müşterinin kullandığı kalem ve oda kartı dahi dezenfekte edilerek başladı. Müşteri odayı terk ettiğinde hemen odayı temizlemedik. Belirli bir havalandırma süresinden sonra temizlik yapmaya başladık. Odalarda tek kullanımlık kişiye özel hizmet yapmaya başladık. Bunlar bizim hiçbir vaka yaşamamamızı sağladı çünkü bu önemler çok önemli biz bu işi çok önemsiyoruz. Sadece önemsemek yetmiyor bu kurallara harfiyen uymak lazım. Biz de bu kurallara harfiyen uyduk. Müşteri gittiğinde kartını dezenfektan kutusuna atıyor, o belirli bir süre kaldıktan sonra onun özel temizliği yapılıp yeni müşteriye sunuluyor. Tek kullanımlık ürünlerle müşterilerimize hizmet veriyoruz” dedi. Kapalı alanlarda toplantı hizmeti vermediklerini açık alanları tercih ettiklerini kaydeden Tikbaş, “Toplu yemek organizasyonlarını hava soğuk olmasına rağmen genellikle dışarda vermeyi tercih ettik. Masalarda sosyal mesafeyi sağladık daha sonra masa ve sandalyeleri azalttık. İnsanların birbirine yakın temasını engelledik. Yurtdışından gelen veya riskli gördüğümüz, ateşi yüksek olan veya bizim sabit olarak anlaşma yaptığımız bazı organizasyonlarda da devlet hastanesine gönderdik koronavirüs testi için” şeklinde ifade etti.
ODADAN BİR GÜN BOYUNCA ÇIKMIYOR
Uzun konaklama yapan herkese bu kuralları uyguladıklarını ifade eden Tikbaş, yeni gelen misafirler 2 ya da 3 ay kalınacağına dair bir beyanat verdiğinde ona göre anlaşma yaptıklarını vurguladı. Tikbaş; “Hemen koronavirüs testine sokuyoruz, odadan 1 gün boyunca çıkmıyor. Koronavirüs testi mail olarak geldiğinde veya kendisi tebliğ ettiğinde ona hizmet vermeye başlıyoruz, yani ortak alanları kullanma hizmeti başlıyor. Çünkü bu da işin önemli bir boyutu. Günlük gelenlerin ateşini ölçtünüz, nerden nereye geldiği soruluyor. Uzun konaklayacak olan kişilere koronavirüs tesit yaptırıyoruz. Buradan Aydın İl Sağlık Müdürlüğüne çok teşekkür ediyorum. Bu olayın önemini onlar bizden daha iyi biliyorlar, müdürlük de gerekli bilgileri ve donanımları verdiği için Allah’a şükürler olsun bu konuda daha önden gittik. İş güvenliği ve denetimler anlamında güzel şeyler yaptık. Maske, mesafe ve temizlik kurallarını harfiyen yerine getirerek bu süreci en başarılı şekilde sürdürüyoruz.” şeklinde konuştu. Müşterilerin, toplu organizasyon yapılan alanların, lokanta bölümünün hepsinin ayrı ayrı el yıkama alanlarının olduğunu vurgulayan Tikbaş, “Biz bunun hastalık sürecinde önemini gördük, çünkü ortak alan ne kadar çoğalırsa o zaman insanların birbirleriyle teması o kadar azalıyor. Yani üç ayrı yerde, bütün salonların bulunduğu alanları sayarsak otelimizin 5-6 ayrı noktasında lavabolarımız, el yıkama ve hijyen koşullarına uyacak yerlerimiz var. Oteli ilk açtığımız zamandan beri otelde dezenfaktanları eksik etmedik. Bugün yaptığımız işin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anladık.” diye konuştu.
BİR KİŞİNİN SAĞLIĞI BİZİM İÇİN HER ŞEYDEN ÖNEMLİ
Düğün yönetmeliğinin devlet tarafından belirlendiğini ve kendilerinin bu yönetmeliklere uygun şekilde hizmet verdiğini aktaran Tikbaş, müşterilerinin sağlığının her şeyden daha önemli olduğunu söyledi. Tikbaş, “Biz müşterileri kaybedelim işimiz azalsın hiç önemli değil. Bir kişinin bile sağlığı bizim için çok önemli. Bizim tüm anlayışımız bu. Bizim müşterilerimiz tarafından çok karşılaştığımız bir sorular var. Bazı düğün salonları rezervasyon yapılırken aşırı derecede davetliye izin veriyormuş diyorlar. Kanun herkese aynı. İzin veriyor da, o düğün salonunu basından duyuyoruz. İşte düğünden 50 kişiye koronavirüs bulaştı gibi haberler görüyoruz. Biz müşterilerimize genellikle diyoruz ki; bakın, güzel bir dinleti müziği ile en mutlu gününüzü organize edelim. Gelin ve damat oyansın, onun haricindeki insanlar o mutluluğa tanıklık etsin. Kimse bu rahatsızlığa yakalanmasın yarın öbür gün en mutlu gününüz, bir faciayla dönüşmesin. Biz bunu müşteriye anlattığımızda müşteri anlıyor. Biz bu durumu müşteriye anlatarak bunun üstesinden geldik. Müşteri otelden içeriye girdiği andan itibaren, sosyal mesafeyi koruyarak başlıyor. Ateşi ölçülüyor eğer ateşi yüksekse önce müşteriyi bir kenarda bekletiyoruz. Bir süre bekledikten sonra 2. ateş ölçümünü yapıyoruz. Eğer 37 derecenin altındaysa düğün salonuna alıyoruz. Bu ana kadar da düğün görüşmelerinde kimseyle olumsuz bir duruma karşılaşmadık. Düğüne katılan bütün konukların listesini ve oturduğu masayı arşivliyoruz. Olası bir durumda bütün konukların bilgileri bizde ve düğün sahibinde oluyor.” diyerek yapmış oldukları işte gösterdikleri hassasiyeti aktardı.
BURADA TEK AMACIMIZ KALİTELİ HİZMET SUNMAK
Tek amaçlarının müşterilerine kaliteli bir hizmet sunmak olduğunu dile getiren Tikbaş hizmetleri hakkında şöyle bilgi verdi: “Bizde spa bölümü var. Spa bölümüyle alakalı da, temizliği zaten en üst seviyeden yapılıyordu. Hijyen olmadan zaten müşteri girmiyor. Orda da şöyle bir şey yaptık. Normal bir müşteri kabulünden sonra yarım saat oda havalandırması ve dezenfektan süresi var. Havuza, spor salonuna toplu insanları almıyoruz. Toplantıda açık alanları tercih etmelerini söylüyoruz. Açık alanlarda da yerlerimiz var, onun için bu konuda şanslıyız. Bizim alanlarımız geniş ve büyük olduğu için orada müşterilerimiz bunu karşılıyor. Mesela spor salonunda, tüm birimlere kaçar kişi müşteri alınacağı hep rezervasyon sistemiydi. Bir nevi iyi oldu çünkü biz hep spa merkezinde rezervasyon sistemiyle çalışıyorduk. Spor salonu ve havuzda da aynı sistemi yaptık. Toplantılarda da aralara mesafe koyduk. Bazen müşteri tepki veriyor, başka yerde biz gördük diyor. Biz de başka yerde yapın o zaman diyoruz. Bazı insanların böyle bir saplantısı var, ama insanların yüzde 90’ı siz bizim menfaatimizi sağlıyorsunuz, burada doğru neyse onu uygulayalım diyorlar.
PANDEMİ DÖNEMİNDE HİÇ İŞÇİ ÇIKARMADIK
Koronavirüs salgını boyunca hiç işçi çıkarmadıklarını ifade eden Tikbaş; “Sadece bazı arkadaşlara kısa çalışma ödeneğinden yararlanarak çalışmalarını sağladık. Allah devletimize zeval vermesin. Yine yaramıza derman oldular çünkü zor bir süreç yaşıyoruz. Yoksa biz bu işin altından kalkamazdık. İşletmeyi mesela ya kapatmak zorundayız ya da kısmi çalışmamız gerekiyordu. Ama biz burada bir aile olgusuyla sen çok çalıştın, ben az çalıştım, ben çok geldim demeden. Devlet bir kural koymuş, biz o kurala uyacağız. Çok kazanan az kazanana verecek, biz bunu birlik beraberlik içinde atlatacağız. Herkes ekmeğini paylaştı. Biz de iyi ki bu çalışma arkadaşlarımızla çalışıyoruz. Bu süreçte işler ilk açıldığında herkeste bir heves, heyecan vardı. İşlerinin kıymetini anladılar. Zor bir süreçten geçtik.” dedi.
YORUMLAR